Előtte / Utána - Dohány utcai felújítás ... a legendás "Rút kiskacsa" lakás
Előtte / Utána projekt
A Dohány utcai lakásfelújítás, avagy a legendás "Rút kiskacsa" lakás története
A legtöbb projektünk, amivel foglalkozunk, hasonló állapotból indul, mint a képeken látható lakás. Ha érdekel, milyen lett a végeredmény, megtalálod referencia lakásaink között az elkészült lakás képeit!
Beszámolónk segítségével szeretnénk bemutatni, hogy milyen szolgáltatásokat nyújtunk és azok mit takarnak a valóságban.
Teljes körű szolgáltatást tudunk nyújtani: a leendő lakás felkutatásától, megtervezésén keresztül, egészen az elkészült lakás eladásáig vagy kiadása utáni kezeléséig. Ezt két cégünkön keresztül tudjuk megvalósítani. (TimeLessDesign - lakberendezés, Columbus Kft. – ingatlan menedzselés, ingatlaniroda)
1.
Tanácsadás: Milyen lakást vegyen meg az ügyfél?
- A szolgáltatás keretein belül az ügyfél eljön irodánkba, ahol megbeszéljük, hogy pontosan milyen célból szeretne lakást vásárolni. Magáncélra vagy befektetésre: ez lehet rövid- vagy hosszú távú kiadás vagy eladásra, illetve újépítésű lakást keres vagy felújítandót. De az is fontos szempont, hogy a lakást egyben szeretné kezelni, vagy több felé szeretné osztani.
- A mi feladatunk, hogy a különböző szempontot összehangoljuk ehhez ismernünk kell a célt.
Először is segítünk megtalálni a megfelelő lakást, ami az ügyfél igényeinek megfelel de emelett figyelünk a költségvetésre is. Erre egyébként a projekt teljes ideje alatt kiemelt figyelmet fordítunk.
2.
A lakás végső céljának meghatározás:
Ennél a projektnél az ügyfél hosszútávú célja a lakás kiadása volt, ezt szem előtt tartva kellett megtalálnunk és átalakítanunk a megfelelő lakást. Végül erre a lakásra esett a választásunk, amihez kellett az a sok éves tapasztalat amit az idők során elsajátítottunk és az ügyfél bizalma irányunkban.
A projekt nehézségei voltak; hogy legyen benne galéria (amit a nagy belmagasság lehetővé tett), hogyaz ügyfél ketté szerette volna osztani, illetve, hogy a meglévő vizesedést is meg kellett szűntetni.
3.
Felmérés és állapotfelmérés:
Ilyenkor átnézzük a lakás állapotát, a benne rejlő lehetőségeket feltérképezzük
Itt - ahogy az "előtte" képeken is látható - egy nagyon rossz állapotú, ám kifejezetten jó adottságú lakásról volt szó, ahol még egy kis bevilágító udvar is volt, amit felújítás után, örömmel tud majd használni a jövőbeni bérlő/tulajdonos. A társasház állapota jó volt, ami szintén fontos szempont.
A lakás alapterülete 43m2 + 4m2 a kis bevilágító udvar. A teljes belmagasság 464 cm. Eredeti alaprajz a képen
4.
Tervezés, új alaprajzok elkészítése, bemutatása:
A felmérés után elkészültek az alaprajzi tervek a galéria szinttel együtt. A kettéosztás után így kaptunk egy 20 m2 +15 m2, és egy 23 m2 + 17 m2 -es lakást, ahol a belmagasság egységesen 4,2 m. A galéria kialakítás után az alsó szinten 240 cm és a felsőn 200 cm maradt a belmagasság.
Ennél a műveletnél nagyon fontos szempont volt, hogy az eladásnál csak akkor számítható bele az alapterületbe a garéria területe, ha annak a belmagassága legalább 180 cm vagy afelett van!
Itt nagyon jó voltak az adottságok, így ezek miatt végül az eredmény duplex lakás lett. Az erdeti 42 m2-es alapterület helyett a lakás kettéosztás és galériázás után kaptunk egy összesen 75 m2 + 4,2 m2-nyi hasznosítható és értékesíthető alapterületet. A módosított ezeken a képeken látható:
5.
Koncepció megtervezése, tervek módosítása, elfogadása:
Miután a tulajdonos elfogadta az alaprajzi terveket és átbeszéltük a kialakítandó dizájnt, elkezdjük a koncepció elkészítését. Ebben szerepelnek a betervezett anyagok, amik lehetnek kereskedelembe kapható vagy egyedileg gyártott termékek is. Bútorok, lámpák, tapéták, textilek, burkolatok, dekorok... stb.
Közben a kiviteli tervek is készülnek: a galéria, a lépcső, a vizes-, világítási-, kapcsoló- burkolat-, álmennyezet-, bútortervek. Ha szükséges, akkor a fűtési rendszert átalakítását is egyeztetjük a kivitelezőkkel.
6.
Költségvetés elfogadása:
A tervek és a koncepció elfogadását követően készül a költségvetés, amiben az összes betervezett termék, és anyag szerepel, a beszerzési helyekkel együtt. Ezek lerendelését is általában ránk bízza az ügyfél de előfordul, hogy saját maga szeretné intézni. Közben készülnek a 3D látványtervek, amennyiben a megbízó igényt tart rá.
7.
Kivitelezés:
Miután a kiválasztott kivitelezőkkel együtt átbeszéljük a helyszínen a szükséges lépéseket, elkezdődik az operatív munka.
Ennél a projektnél egy jól bevált kivitelezőcsapat végezte a munkákat, akik a tulajdonos érdekeit maximálisan szem előtt tartva, tökéletes minőségben és abszolút költséghatékonyan dolgoztak.
Itt első lépésként azzal kezdtük, hogy az eredeti képeken is látható vizesedést, a szigetelés kijavításával megszűntettük. Ez a lakás földszinti elhelyezkedése, illetve a később beépítendő burkolatok időtállósága miatt is kritikus fontosságú. Hasonlóképp a felületi munkák megkezdése előtt gondoskodnunk kellett az új fűtési rendszer beépítéséről. Itt a a megoldást az elektromos padlófűtés jelentette. A salakanyagok kitermelése és a teljes bontás után a kivitelezők eldeponálták a törmelékeket. Ezután elkészült a vizes munka, a betonozás, megépítették a falakat … és elkezdett láthatóvá válni a végeredmény :)
Tulajdonképpen ez a folyamat egyik legszebb része, mikor az álom elkezd alakot ölteni, és láthatóvá válik a majdani eredmény.
8.
3D látványterv:
Ennél a projektnél a 3D-s render-képek készítése azért volt fontos, hogy a lakást már a látványtervek alapján el tudjuk kezdeni hírdetni. Ez meg is hozta az eredményt, mivel rövid időn belül meg is találta az új bérlőjét.
De a látványtervek más esetben is nagyon hasznosak, akkor is alkalmazni szoktuk, ha egy megbízó azzal keres meg minket, hogy szeretné értékesíteni a meglévő üres ingatlanát de nem szeretne plusz pénzt rákölteni, ilyen esetben virtuális home staginget csinálunk, ahol az adott üres helyiségeket berendezzük, feldekoráljuk de csak a látványterveken, plusz beruházás nélkül, viszont így sokkal könnyebben és gyorsabban megy az értékesítés. De van olyan eset is amikor a megbízó szeretné felfrissíteni egy kicsit meglévő ingatlanát de nem tudja elképzelni milyen lenne más bútorokkal, függönnyel, tapétával ilyenkor is nagy segítség a látványterv és a virtuális home staging.
9.
Jogi és értékesítési háttérmunkák, határidők:
Az értékesítési, bérbeadási folyamatokhoz ügyvédi, közjegyzői kapcsolatokkal is rendelkezünk.
Amennyiben több lakásos projektről van szó fontos a Használati megosztás. Ennek lebonyolításában is tudunk segíteni.
Fontos, hogy minden lakás külön mérőórákkal legyen felszerelve a könnyebb rezsi elszámolhatóság miatt, ezt már a tervezés szakaszában le kell tisztázni. Jelen esetben mind a két lakásnak ugyanaz a tulajdonosa.
A tervezés megkezdésekor minden esetben le kell egyeztetni a vállalt határidőket, amiket a munka során mi is betartunk illetve betartatunk a kivitelezőkkel.
10.
Egyeztetés a tulajdonossal a további hasznosításról:
Ennél a projektnél már a felújítás/átalakítás elején azzal keresett meg minket, az ügyfél, hogy hosszútávra szeretné majd kiadni a lakásokat, de sok esetben ha a tulajdonos az elkészült lakást veszi meg akkor egyeztetjük le, hogy rövid vagy hosszútávú kiadásban gondolkozik-e. Ebben is tudunk neki segíteni mivel ingatlanok hosszútávú kezelésével is foglalkozunk.
11.
Ingatlan hirdetése:
Sokszor már a tervekkel vagy a látványtervekkel tudjuk elkezdeni hírdetni a lakásokat, ami lehetővé teszi, hogy viszonylag rövid időn belül rátaláljon a lakás jövendőbeli bérlőjére vagy tulajdonosára.
Amennyiben szeretnétek velünk felvenni a kapcsolatot keressetek minket: eladás / kiadás / lakberendezés / kivitelezés / homestaging/ ingatlanfotózás téren.